Ga naar hoofdinhoud

Hoegaarden investeert in verpakkingslijn

Hoegaarden bier

De Belgische premier Sophie Wilmès heeft op 12 februari met een druk op de knop de nieuwe verpakkingslijn van brouwerij Hoegaarden in werking gesteld.

In de verpakkingslijn is meer dan 50 miljoen euro geïnvesteerd. In het eerste jaar worden 100 miljoen blikken bier afgevuld, met een snelheid van 90.000 blikken per uur. Op maximale capaciteit kan het volume in de toekomst nog toenemen tot 300 miljoen blikken. De uitbreiding is het gevolg van de wereldwijd stijgende populariteit van het Hoegaards witbier. De bouw van de verpakkingshal van 20.000 m2 startte begin 2019. Naast de blikkenlijn is voorzien in magazijnen en nieuwe ‘warme kamers’ voor hergisting. Op het dak liggen 2100 zonnepanelen, goed voor 20% van de totale elektriciteitsbehoefte van de site. Naast Hoegaarden bier worden ook andere bieren uit het AB InBev portfolio afgevuld. De Hoegaarden brouwerij heeft een maximale brouwcapaciteit van 1,5 miljoen hectoliter. AB InBev telt in België bijna 3.300 medewerkers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.