Ga naar hoofdinhoud

Service & Maintenance Congres 2013

Microcentrum organiseert op donderdag 7 februari 2013 in het Amrâth Hotel Brabant in Breda het gratis toegankelijke Service & Maintenance Congres 2013 (SMC’13). Een doelstelling van het proces is de verbetering van de waardeperceptie van service en onderhoud.

Volgens Peter Spiegelenberg, consultant bij onderhoudsadviesbureau Mainnovation, gaat het in de maintenance-wereld nu grosso modo niet slecht. Als bestuurslid van de Sectie Informatie en Communicatie voor Onderhoud in Nederland (Sicon) van de NVDO (Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud) is hij betrokken bij de invulling van het SMC-congresdeel Maintenance Management. “Nu leggen opdrachtgevers de nadruk op kosten drukken en investeringen laag houden, terwijl bij hoogtij vooral de output van hun processen omhoog moet. Op die verschillende doelstellingen moet je steeds het onderhoud kunnen aanpassen.”
Ronald van der Sluis, die bij Cofely West Industrie (800 medewerkers) in Rotterdam verantwoordelijk is voor de industriële en maritieme onderhoudsactiviteiten, zal op SMC’13 spreken over het ‘binden en boeien’ van mensen. “Onze stelling is: zorg dat jouw mensen díe dingen doen die ze leuk vinden, geef ze uitdagend werk.” Voor het binnenhalen van nieuwe mensen werkt Cofely samen met opleidingsbedrijf Goflex.
Naast nieuwe instroom heeft de maintenance-wereld ook behoefte aan technologie. Laurens Stigter en Menno van de Beek van DB Asset Services zullen op SMC’13 spreken over predictief onderhoud op basis van monitoring van het gedrag. Zo kan men door het meten van trillingen van kritische onderdelen van machines en installaties voorspellen wanneer onderhoud nodig is.
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.